Daily Vibes; Vroeger is voorbij, is dit nu later?



Ik had het in de vorige post kort over m'n ouders en ik ben gelijk weer opgejaagd.

Afgelopen woensdag tijdens persoonlijkheidstesten zijn er veel vragen gesteld, dingen gevraagd die volledig nieuw voor me waren. Ik kon op alles vlot antwoorden ookal had ik het zoals zij het voorlegden nog nooit gezien. Het heeft m'n ogen echt open doen gaan. Het leek er voor mij op alsof ik al die dingen wel wist maar de context verkeerd plaatste of in de verkeerde context. Naarmate de sessie vorderde ja... Ik ging daar buiten en voelde me voor het eerst vrij m.b.t. m'n ouders, zus, moeders' kant van de familie. Ik heb die dag voor het eerst gemeend gezegd dat m'n ouders slecht zijn. Weet je wat dat doet met je?! 25Jaar lang denken dat ik het zocht, verdiende, dat ik dingen erger maakte dan ze waren. Nee het is zoals het is, en het is fout. Zij zijn fout. Klaar.

En ik ben klaar. Met hen. Dat ze erover denken of van maken wat ze willen.
Ik heb 25jaar geleefd met het idee dat ik het verdient had, dat ik door en door slecht was, dat ik niks kon, dat ik me aanstelde, dat ik geen goed voorbeeld was voor mijn jongere zus, dat als ik naar de politie stapte ze me daar eens goed zouden lachen met me en dat ze me er nog slaag bij zouden geven, dat ik m'n vaders' zaak kapot maakte. Ik heb 25jaar gedacht dat ik het zocht, dat ik het verdiende, dat het normaal was en ik het verkeerd begreep. En maar roepen dat ik te gevoelig en onzeker was. Dat ik minder Red Bull moest drinken want ik werd daar opvliegend van.
Als iemand altijd..... M'n moeder is een pathalogisch leugenaar, tegen iedereen die het horen wilde vertelde ze dat ik zo'n moeilijk kind was enkel en alleen maar om medelijden en aandacht te krijgen.
Ja als je moeder erop kickt leugens over je tegen je vader te vertellen enkel en alleen omdat hij me dan harder zou straffen waar gaat het dan over? Natuurlijk verdedigde ik me, waardoor ik alleen maar harder gestraft werd. En ik, ik dacht dat het allemaal maar normaal was. 

Ik heb 20jaar proberen te leven naar de verwachtingen van m'n ouders, gehandeld zoals ik dacht dat zij het wilden en dat was ook niet goed. 
















Reacties

Populaire posts van deze blog

Daily life;