OPZC Dag 24


(A)D(HD)-Day, de eerste testen!


Vanochtend eerst 'n stukje bijgewoond van de sessie... Waarvan de naam me even ontgaat...
Het ging over.... Interpreteren in elk geval & deed me denken aan de les Nederlands op school. Ruim voor tijd verliet ik de sessie om optijd te zijn op mijn afspraak bij ik noem ze even Rick en Ans die me gingen doortesten op ADHD. In de leefruimte had ik nog even 'n fijn gesprek met iemand van de andere therapiegroep. Zelfmoord is zo'n groot taboe, en in OPZC is dat een normaal gespreksonderwerp. 


Ik zat lekker in m'n vel gelijk al vanochtend, ook echt mezelf wat kleding betreft, stoere laarsjes, slangenprint jurkje, zwarte panty, typische rood geruite sjaal en 'n zwart leren jasje erbij. En dan m'n roze haar. Helemaal ik. 


Ik had de vorige keer al een ontzettend goede klik met Rick en Ans.
Dat was ook nu niet anders. Er werd me gelijk verteld dat ze er m'n ouders/familie niet in gingen betrekken. Ik kreeg het dossier voor me dat de Psychologe op de PAAZ in Genk opstelde, daar werd er Borderline bij me vastgesteld. Ik heb een snelle babbel, mede daardoor werd me gevraagd of ze mijn antwoorden mochten opnemen. Ik voelde en voel me nog steeds heel goed bij en door die test. Er werden heel gericht, enorm goede vragen vond ik, gesteld. En ik kon ook steeds zonder twijfel antwoorden. Ik geloof dat ik me vandaag voor het eerst ooit niet schuldig voel bij de huidige situatie met mijn ouders & zus... Heel apart. Bevrijdend ook. Alsof het een beetje lichter is in m'n hoofd. Er werden dingen gevraagd waarbij ik nooit stilgestaan heb, en daaruit vertelde ik dan weer dingen die ja... Nog nooit zei maar toch heel vlot kon zeggen; Heel positief gewoon. Ik besefte door wat ik zei heel veel dingen voor het eerst. Ik heb op mijn appartement geen dressoirkast, geen tv kast,  enkel het hoogstnodige (in het zicht) staan, geen onnodige interieurspulletjes, heel clean dus... Gewoon echt alleen wat er moet staan met als guilty pleasure wel een hoop groene planten... Heb er nooit bij stilgestaan waarom ik niet van volle ruimte's hou. Ik hou gewoon niet van prullen, ik wordt er zenuwachtig en moe van. Eigenlijk is mijn eigen plekje een triggervrije ruimte. Waarom verschoot ik vroeger zo snel, waarom was ik zo zenuwachtig, waarom maakte ik bijna nooit m'n huiswerk, waarom was ik zo opvliegend, waarom versliep ik me nooit, enz... enz... Allemaal dingen waarop ik vandaag antwoorden heb gekregen. En ikzelf stelde me die vragen niet eens.

Morgen de tweede ronde die net wat langer duurt... Looking forward to it!

Nadien nog een creatieve sessie, waarbij we alfabetisch goede en minder goede eigenschappen moesten opschrijven, tegen de volgende sessie. De docente was precies gehaast, na 10minuten hield ze het al voor bekeken.

Het is woensdag en dan zijn er in de namiddag geen sessies,
ik ging wat lezen in de tv ruimte met veel te comfortabele zetels 
waardoor ik heb geslapen tot ik naar huis mocht.











Reacties