Daily life; Reclame voor de Nederlandse middenstand





Dinsdag... Nant ziek thuis... Kinderen ook... Ik ben even naar mijn appartement gegaan om werkkleren te halen. Ik was vooral heel grieperig.


Woensdag... Werken, ik keek er oprecht naar uit. Ik mocht kiezen wat ik wou doen, ik mocht ook helemaal niks doen. Ik gaf aan dat ik wel wat nieuws wilde leren en besliste zelf wat omdat m'n coordinator me anders toch niks liet doen. Nuja m'n collega dacht dat het feest was omdat we met z'n twee op een job stonden, maar de lol was er snel af voor hem, m'n coordinator kwam me steeds halen om koffie te gaan drinken. Lol. Only in the Netherlands. Onder de pauze's bespraken m'n beste vriendin en ik ons tripje naar de zee. Voor ik het wist waren m'n 4uurtjes voorbij, ik vond het jammer. 


Besloot nog even het centrum in te rijden, ff de Hema & Jumbo binnen. De Hema die is écht fantastisch in Nederland, een heel ander gevoel en beleving dan in Belgie. En als je me laat doen, doe ik alleen maar in Nederlandse supermarkten m'n boodschappen. Ik ben opgegroeid tegen de Nederlandse grens en de GB en Unic nu Carrefour was even ver rijden als de inmiddels ter ziele gegane Edah en C1000 je had daar ook de mooiste Flippo's bij de chips zitten lol. Als ik wat lekkers wil ga ik daarvoor steevast naar een Nederlandse supermarkt, het maakt me geeneens uit de welke. 
Als ik echt zin heb in wat lekkers vind ik dat gewoon niet in een Belgische buurtsuper. Ja wat vind ik daar dan? Verser gebak en (gevulde) broodjes. DROP. Veel meer keuze voor de kinderen, verser fruit en groentes. Ook groentemixen voor de lekkerste wokgerechtjes, oprecht lekkere salade's die je niet zelf kan maken voor die prijs. Wel wat meer als een frikandel, viandel, bitterbal, friet en kroket om te frituren. Hetzelfde geldt voor de pizza's, vis, gevogelte, én ze verkopen er in elke supermarkt Jelly Belly beans, alle smaken Tony's Chocolonely én Ben & Jerry's. En Mc Donalds mayonaise. Ja ik hou van Holland. Gisteren kocht ik bij Jumbo o.a. Mc Donalds mayonaise, pizza croissantjes, véél vanille Senseo pads wegens het prijsverschil, veel bakmixen omdat ze gewoon echt beter zijn dan een gewoon receptje en een hartjes bakvorm. Ze hadden ook leuke plantjes staan, maar ik heb op dit moment echt genoeg kleine plantjes. Bij Hema kocht ik o.a. paasspulletjes voor de kinderen, tapasschaaltjes, keukenhanddoeken en een boekenstandaard die tegelijk ook een bloempot is.

Opweg naar huis stopte ik nog even bij een Kringloopwinkel, ik vond er twee boeken zijnde Wees blij voor mij en Wacht niet tot het donker wordt. Ook leuke Arcopal tassen, bloempotjes en een zoutlamp. 

Tja die koopverslaving, ik werk er aan hoor.

Daarna ging ik nog met Nant voor een huis kopen, het was er pal op. We kijken verder of we een bod doen.

Voor ik de kinderen vandaag ging ophalen stopte ik nog even bij twee Kringloopwinkels in de buurt,
ik had m'n werkkleren aan omdat ik ook niet echt wat anders bij Nant had liggen.
Naar de ene reed ik puur voor kinderboeken, ik heb een enorme voorliefde voor boeken uit mijn kindertijd, zijnde eind jaren 80 en de jaren 90. Ik slaagde, ik slaag daar altijd. Ik vond er een voor 50centjes een boek van De kleine prins en Puk van de Petteflet ik werd er prompt op aangesproken door een andere liefhebster van Annie M.G. Schmidt boeken, hoe zij ze vroeger voor haar kinderen had gekocht en ze nooit zou wegdoen. Mijn herinnering aan het boek gaat naar Juffrouw Boonen uit het tweede leerjaar die er uit voorlas, het was ook in dat jaar dat Annie M.G. Schmidt overleed. Ik vond er nog Disney tassen. Ik hou van Disney en kinderboeken en everything vintage. Verder kocht ik nog 'n paar bloempotten en een superleuke lange jurk, donkerblauw met witte stippen. knoopjes. Een beetje een korseterig bovenstuk en ee A-lijn rok mét zakken. Tijdloos.
Aan de kassa merkte de medewerker op waar ik werkte, zijn twee broers werken er ook. Ik vroeg waarom niet en ik bijt me vast dan eh haha. Wat volgde was een leuke babbel enja ik besefte maar weer dat ik van m'n werk hou. 

De andere Kringloopwinkel daar vind, als zijnde bij de zowat enige Kringloopwinkel altijd boeken voor mezelf. Geef ik je even de linkjes naar wat ik kocht? Vive la fete wilde ik al langer nadat ik er eens wat uit maakte tijdens een of andere creatieve therapie, maar ik vond het niet. Nuja voor €1,00 is hij van mij. Zoek het zeker eens op, het is een top diy boek als je van de stijl van Elle Wonen houdt. Verder kocht ik Voor ClaireOneetbaar brood ennnnn De God van kleine dingen. Plots wilde een man m'n hand schudden tussen de boeken, ik keek op en zag het Mark was, iemand die ik ken uit OPZC in Rekem, we hebben een groot deel van onze therapie samen doorlopen. We hebben beiden het label Borderline... Wat volgde was een super leuke babbel, het is heel bijzonder dat je met iemand die voor een paar maanden geleden niet kende na een paar zinnen al een enorm bijna-van-de-wereld gesprek kan voeren. Ik voelde me nooit meer bevrijdt als tijdens zo'n gesprekken.














Reacties

Populaire posts van deze blog

Daily life;