OPZC Dag 34

Vanochtend voor het eerst sinds m'n intake gesprek zelf naar Rekem gereden, wat een lange rit zeg!

We begonnen met... Algemene kennis met als doel leren je gedrag, emoties en gedachten te veranderen die gerelateerd zijn aan problemen in je leven en die narigheden en ontregeling veroorzaken. Wisselende extreme emoties; stemmingsafhankelijk gedrag; problemen met emotieregulatie is een van die problemen bij me.

Nadien de regels van ons engagement nog eens samen overlopen.

Tijdens de creatieve therapie gingen we verder op ons crisispreventieplan,
De voor en tegens van handelen naar crisisneigingen als ook de voor en tegens van weerstand te bieden aan een crisisneiging. Ik nam o.a. agressie als crisisneiging, dingen waar ik naar grijp als ik in een neerwaartse spiraal zit - een voordeel in het agressief handelen is dat m'n emotie zakt, een nadeel is het lege gevoel of dat ik iets stuk maak wat ik moet gaan vervangen en dus moet gaan winkelen wat ook een trigger is. Hoe kan ik daar dan weerstand tegen bieden? door rationeel te denken? wat is dan de tegen van weerstand te bieden tegen die agressieve tics - je kropt je emoties op eh, wat dan weer frustraties worden....

De laatste therapie was Expressie, met Wannes. Top therapeut. Heeft me al uit heel veel comfortzone's gehaald zonder dat ik er een slecht gevoel aan over hield. Zo ook vandaag, geblinddoekt aan vanalles ruiken en dan raden wat het is, of voelen, of wandelen terwijl je de bevelen van je partner opvolgt. Wat haal je daar dan uit? Vertrouwen, dat is bij onze hele therapiegroep om wat voor reden dan ook een probleem. Maar de mensen uit mijn therapiegroep(en) vertrouw ik toch blindelings, letterlijk. Want we hebben iets gemeen. En hoe diep je vriendschappen e.d. ook gaan, mensen kunnen je maar zo ver begrijpen als ze zelf zitten. 5 Compleet verschillende mensen op dit moment in mijn therapiegroep, en toch kom ik in elk van de 5 compleet mezelf tegen. 

Eenmaal bij Nant ook nog verder aan mijn dagboekkaart gewerkt = elke dag cijfers plakken op de drang en actie naar b.v. behoefte tot zelfbeschadiging.
Morgen staat er ook nog een gesprek gepland over mijn behandelplan waarvoor ik ook nog vanalles moest invullen als o.a. zijnde mijn affectieve en congnitieve ontregeling, m'n doelstellingen enz...

Ik probeerde later op de avond daarover met Nant nog een gesprek aan te gaan maar was te moe of had geen zin. Ik weet dus niet of het nog zinvol is de therapie voort te zetten... Wilde een tweede mening. 















Reacties

Populaire posts van deze blog

Daily life;