OPZC Dag 28; Naar een andere afdeling!



Vanochtend, autopech... Batterij plat... My fault, zal wel weer het een of ander aan hebben laten staan of branden. Ik was royaal te laat in Rekem, maandagochtend start met Mindfulness maar doordat die therapie een stuk lopen was en ik mijn afspraak m.b.t. de uitslag van de testen van onlangs niet wilde missen besloot ik die sessie te skippen. Echter m'n opnamecoordinator was me voor, ze had me proberen te bellen maar niet kunnen bereiken, ik mocht over naar "de overkant" "de B3" vandaag. Vond het in de eerste instantie maar niks. Samen met twee anderen werd ons de werking van de afdeling en therapiegroep uitgelegd.  Volgens mij zit ik daar nog 22 tot 30weken gebeiteld, dat gaat eigenlijk helemaal niet eh.... In totaal telt mijn nieuwe groep, de Pre-treatment groep nu 7 leden. In mijn vorige therapiegroep/observatie zaten we de laatste twee weken met +17 mensen, ik werd gillend gek. Het progamma is 6weken lang en is ook behoorlijk aangepast, op woensdag ben ik altijd vrij. Meer Mindfulness, geen Hippo therapie meer. Zit wel nog opgezadeld met die geit van P.M.T./sport, morgen al. En ik heb nergens geen handtekening voor nodig. 

Ik heb vandaag ook de uitslag gekregen van mijn testen van afgelopen weken. Ik heb 7 van de 9 kenmerken van ADHD ook werd er het woord ADD genoemd. Het was een goed gesprek, ik was blij met hun feedback. Een werkgever zou heel blij met me zijn omdat ik alles geef, maar daardoor mezelf ook opbrand wat voor mezelf natuurlijk niet goed is. Ik ga zeker het verslag opvragen en dan ga ik er nog een keertje grondiger op in.

Ik had drie sessies vandaag, we begonnen met Mindfulness, verder nog 'n uurtje de tijd gehad voor de weekendbespreking in te vullen, die op deze afdeling wel een stuk uitgebreider is, geen punten geven op je emotionele, fysieke, familiale, enz... Toestand, maar uitleg. In de namiddag werd die dan besproken. De weekendbespreking verliep aangenaam, de gehele dag wel. 

De laatste sessie, Levensbeheersing ging over orde. Mijn woonst is onbewust, maar nu weet ik ook waarom, zo triggervrij mogelijk ingericht, niks onnodig in het zicht, niks wat me afleid, veelal donkere kleuren. Goede logische tips vond ik - zet wat bij elkaar hoort bij elkaar in de ruimte waar het thuishoort. Doe de dingen op een vaste plek: eet aan tafel, administratie aan je bureau (klinkt mss logisch maar geef toe hoe vaak eet je voor tv). Schaf je 'n prik of schrijfbord aan om alles op te schrijven dat je zeker niet mag vergeten (toen ik net alleen woonde kocht ik een life size krijtbord voor de kids, die hangt nu in de keuken voor alle vergeet-me-nietjes en het staat nog best stoer ook!), ook weer zo'n logische tip maar zorg dat belangrijke dingen in het oog springen en leg dingen die je dagelijks nodig hebt op een vaste opvallende plek.En dan voor mij het moeilijkere gedeelte: koop rationeel. Ik weet natuurlijk ookwel dat ik niks moet kopen wat ik niet nodig heb, maar als ik iets leuk ben dan ja is het verkocht. Met weggooien, weggeven of bewaren heb ik minder moeite. En ook netheid is geen probleem voor me. Ik vond deze sessie tochwel leerzaam, omdat de dingen die ik doe, doe ik met een reden zoals ik ze doe.

Vroeger dacht ik dat iedereen hetzelfde was en dat ik gewoon gevoeliger was dan de anderen.
Dat vond een van de mensen die de ADHD testen bij me deden ook een goede verwoording voor mijn stoornis.

Ja nieuwe groep, nieuwe mensen. Leuke groep, alleen is d'r eentje onwijs praatziek. Ik probeerde het hem al subtiel duidelijk te maken door ergens anders te gaan zitten met het invullen van m'n weekendbespreking en ook tijdens een pauze bij het lezen van een boek. Maar het kwam niet aan helaas pindakaas. 

Pindakaas, zo ruikt de hemel volgens mij.

Gisteren was opzich 'n redelijk oké dag, alleen weer ruzie met Nant gehad omdat ik te lang naar mijn appartement was geweest. Ik was dan weer de slechte moeder. Ja het is dan voor mij ook duidelijk dat hij niet weet hoe ik ben op dit moment of dat het hem op zijn minst niet intereseerd.

Ik had wat prullen op internet gekocht en ben die gelijk door gaan halen,
thuis gegeten met Nant en de kinderen en even door naar de buurtsuper. Ik ging bewust naar die ene buurtsuper die een wisselend mini assortimentje bloemen, planten en meer uitgebreid aanbod in verse kruiden heeft. Ik hoopte stiekem op een leuk plantje, en ja hoor er stonden Monstera'tjes mét gaten in de bladeren, waarvan twee hele mooie, ik wilde er eigenlijk maa,r eentje maar kon niet kiezen. Ik heb op mijn appartement al twee Monstera's staan, zonder gaten eentje van Ikea en eentje van een bloemenwinkeltje tegenover me. Maar die willen niet echt. Ben benieuwd hoe deze het doen.






Reacties