OPZC Dag 15



Woensdag... 

De dag begon met een uurtje... Sociale vaardigheden, het ging over lichaamstaal. Volgens Amerikaans onderzoeker Albert Mehrabian gebeurd 55% van onze communicatie via lichaamstaal, 38% via je stem en slechts 7% door woorden. Die sessie was daar dus een hele uiteenzetting van. Klinkt saaier dan het is. De voorgaande sessie ging over assertiviteit en ook daar had ik veel aan eens het binnenkwam bij me.
We kregen ook weer een huiswerkopdracht, in te vullen door mezelf en iemand die me goed kent.
Die iemand wordt dus wederom Nant. Want eerlijk, de mensen die me goed kennen zijn niet in m'n leven op de manier dat ik het zou willen of op de manier dat het zou horen.

Tussen de twee therapien 'n halfuurtje geslapen, want wat was ik moe!

Nadien creatieve therapie,
"In het nieuwe jaar..."
en dan tekenen of beschrijven wat ik o.a. graag wil, wil leren, lezen, naartoe wil gaan, meer wil doen, verbeteren, veranderen, enz... 
en dan nog tekenen of knippen en plakken, nuja nieten de Pritt was onvindbaar.
"Wat waren dé momenten van het afgelopen jaar?"
Ik knipte een typerend kenmerk voor mijn werk uit - m'n vast contact was zeker een top momentje.
Dan een Gsm, die staat op een hekelmomentje na al ruim 3maand uit - wat een bevrijding!
Alleen gaan wonen was ook een top momentje, ik werd een gelukkigere Mama.

Al heeft dat laatste niet echt lang geduurd, aangezien ik nu weer een hele tijd bij Nant overnacht.
Ik kijk er wel naar uit om terug op mezelf te zijn, lekker voor de buis op een druilerige ochtend, met de kindjes in onze pyjama, warme choco erbij... Maar alleen zijn dat kan ik nu nog niet.
Ik vind het heel moeilijk om bij Nant te zijn, tv aan, gsm lawaai, Nant die muziek aan het luisteren is (Duitse chansons a volonte vo de moment en daarvoor was het America's got talent whaarghhh), ja de kindjes hoor je ookwel maar daar geniet ik vooral van.
Al die andere geluiden ik kan dat écht niet hebben. 

Anyway na die twee sessies zat het erop voor vandaag. Voor de namiddag had ik m'n breigerief mee en een theorieboek voor mijn motorrijbewijs. Ik sliep ook wat...
En had weer een top babbel met een van de mensen uit mijn afdeling, over Borderline enzo...
Yay! Ik ben niet de enige die huivert van boodschappen gaan doen en zowat alles online koopt.
Of d'r gsm haat. Of een paniekaanval krijgt als de deurbel gaat. Echtwaar, ik wilde onlangs verhuizen omdat de onderburen die iet wat dement zijn te pas en onpas op mijn deurbel duwen om hen binnen te laten. Ik werd daar enorm  paranoia van. 









Reacties

Populaire posts van deze blog

Daily life;