OPZC Dag 9


Afgelopen nacht opnieuw zonder slaapmedicatie geslapen..

Gisteren was ik nog kort aan een breiwerkje begonnen en daar deed ik tijdens de creatieve sessie aan verder, 

daarna groepsgesprek waarin de nieuwelingen werden uitgenodigd om te vertellen wat hen op OPZC bracht, ik was een van die nieuwelingen. Hoewel ik bij PAAZ in Genk elke ochtend startte met een groepsgesprek vond ik dit toch veel moeilijker. 

Tijdens de middag onstonden er spanningen in de leefruimte, 
in de daaropvolgende sessie waarin normaal gezien onze week en aankomend weekend aan bod zou komen werden die spanningen besproken. Ik heb me afzijdig gehouden, halverwege verliet ik de sessie 

voor een gesprek met mijn Psychologe... Ik sta blijkbaar op de wachtlijst voor een andere afdeling... Ook wordt er onderzoek gedaan naar ADHD bij me, wat ik absoluut niet heb. 
Ik kreeg ook enkele vragenlijsten mee waarvan eentje voor Nant. Eigenlijk hadden ze liever dat een vriendin of familielid dat zou invullen... Ze vroeg nogmaals of ik geen begeleid gesprek met mijn ouders wilde. Neen dat wilde ik niet. M'n zus stuurde me deze week berichtjes op Instagram waarbij ik me weer in het nauw gedreven voel... De feestdagen staan voor de deur met de verplichtte bezoekjes bij m'n ouders, Opa, verjaardag van m'n zus,... Heb d'r terug gestuurd dat ik in Rekem zat.
Kort na de geboorte van m'n kinderen verbrak ik enkele jaren het contact met mijn moeder, het is niet dat ik haar niet mistte maar ik voelde me beter zonder haar in mijn leven, toen m'n halfbroer overleed herstelde ik het contact... Achteraf gezien had ik dat niet mogen doen. Ook dat werd besproken en het was hen ook opgevallen dat ik sinds een paar dagen een stuk beter voor de dag kom. Ook over "The Joker" werd er gesproken.

Deze avond was ik er éindelijk klaar voor om met mijn baas te bellen,
maar kreeg ik woorden met Nant omdat ik dat boven in alle rust wilde doen.
Ik zocht mijn spullen bij elkaar om naar mijn appartement te gaan. 
Een van de kinderen trok wit weg. Even later zei m'n andere zoontje dat hij me wat wilde zeggen "Broertje is verdrietig als je weg bent"... Ja dat brak mijn hart natuurlijk... Ik probeerde mijn baas te bellen maar kreeg hem niet aan de lijn... 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Daily life;