OPZC Dag 8



Hoi hoi,

De nacht voor het eerst sinds ruim 2maanden doorgekomen zonder slaapmedicatie,
ik was wel veel wakker maar geen zotte gedachten, hoera!

En ook weer make-up op gedaan wat in mijn geval op dit moment wil zeggen dat ik groeiiiii.

Vandaag woensdag, dag 8 in het OPZC in Rekem.

Vandaag had Nant een gesprek met een van m'n therapeuten.
Ik had 't niet verwacht maar mocht aanwezig zijn bij het gesprek...
Mijn kindertijd is onder meer en buitenom 1.000-den mooie herinneringen
getekend door een narcistische moeder, die tot op vandaag ook als ik ze niet hoor of zie nog behoorlijk wat reactie bij me uitlokt als ik over d'r spreek, zoals vandaag.
Al bij al verliep het gesprek goed. 

Nadien nog een creatieve tekensessie gehad. Tekenen, love it!

Woensdag betekend een vrije namiddag, die bracht ik door met een therapiegenoot op de manege, terwijl zij aan het paardrijden was had ik een fijne babbel met iemand uit de Forensische afdeling. 
Ik ben altijd erg geboeid door die mensen hun verhaal. 
Nadien een lekker koffietje in de cafetaria. Hele fijne babbel weeral over automotuleren… Deed dat in  mijn pubertijd vaak, nadien nietmeer tot juli dit jaar, ik verschoot daar enorm van en heb toen meteen ook hulp gezocht wat resulteerde in een opname op de PAAZ in Genk. Het automotuleren hielp in juni en de weken nadien nogwel om me daarop te focussen en niet op de pijn in mijn hoofd. Die was dan even weg. Maar sinds kort helpt het nietmeer. Ik heb er sinds een week ongeveer ook de behoefte nietmeer toe. 

Nadien net voor de namiddag om was nog een goed gesprek met een van mijn mentors gehad,
over het gesprek met Nant vanochtend
mijn therapiegenoot me wie ik de namiddag doorbracht gaf de aanzet en daar was ik blij mee. 

Ik ben nu in dagtherapie en vroeg me af of een opname niet beter was, Nant zorgt heel goed voor me maar vraag me steeds af of het wel oprecht is en hij me niet bewust weerhoud terug zelfstandig te gaan leven. Ja het is heel mooi dat hij zijn job heeft opgegeven, maar ik denk dan ook weer van was het gewoon geen excuus om weer eens te stoppen met werken. 

Ik heb het gevoel dat ik op de juiste plek zit nu. Nee mijn foute gedachten zijn niet weg, maar de scherpe kantjes zijn er steeds vaker vanaf. 








Reacties

Populaire posts van deze blog

Daily life;