Daily life; Keuzestress



M'n zus verjaard op de laatste dag van het jaar & nieuwjaar komt dichterbij,... 
Ik weet niet wat ik ermee moet.
1 Januari staat steeds voor een bezoek aan mijn Opa & nonkel, die bij mijn ouders wonen met m'n zus en haar gevolg... Mijn gsm staat nu ruim 2maanden uit met een uitzonderingetje 2.5week geleden. Ik wil sowieso geen ruzie met Nant erover. Ik wil eigenlijk ook helemaal niet gaan, maar ik wil wel m'n Opa & Nonkel, de mooiste mensen op de hele wereld wel eens stevig in de bloemetjes zetten... 


Wat ik met m'n ouders en zus wil weet ik eigenlijk niet... M'n zus stuurde me dit weekend een berichtje op Insta, dat ze m'n auto bij Nant had zien staan (lees in een dorp in een doodlopende straat waar je enkel komt als je er woond of écht moet zijn op 45minuten rijden van waar ze woond) had 't erover met een van de therapeuten enja… Ik voel me daar echt niet goed bij.


Dusja wat moet ik daarmee? Ik wil m'n Opa & Nonkel heel graag zien met m'n kindjes erbij.
Maar die anderen lopen daar ook rond. M'n moeder... Die verandert nooit, ze gaat me sowieso weer pesten, uitdagen, een slecht gevoel geven om vervolgens me of geld of veel te dure spullen voor mij en de kinderen in m'n handen te duwen. M'n Papa... Ja ik hou van hem, maar alles is gewoon kapot. 


M'n zus verjaard & ik maak er altijd ongeacht wat er gebeurd tijd voor om d'r een leuk cadeau te kopen... Heb ook dit jaar m'n ogen en oren goed opengehouden daarvoor... Maar ik weet het gewoon niet. Het is me de ruzie met Nant gewoon niet waard. 

Het zijn voor hun allen ook de eerste feestdagen zonder de moeder van mijn moeder, ze overleed een maand of 4 geleden, kort na ze de diagnose leverkanker kreeg, 1,januari zou ze verjaren. Ik heb haar nietmeer gezien sinds nieuwjaar 5jaar geleden, mijn kinderen waren toen 6maanden. M'n moeder haar broer onder de drugs, haar zussen dronken. Ik kon het gewoon nietmeer opbrengen. Dat was ook de laatste keer dat m'n moeders' kant van de familie mijn kinderen zag. Ook bij haar begrafenis was ik niet aanwezig. Oma is zoals mama. Je eerst het bloed van onder de nagels halen om je dan vanalles te geven. Vond dat geen omgeving voor m'n kinderen en klaar.

Wat ik ook beslis er is geen juiste keuze.

Ik heb al eens 'n jaar of 3 gebroken met m'n moeder, toen Sil overleed herstelden we het contact. Ik had dat nooit mogen doen denk ik. 












Reacties